Tabung

Sunday, February 19, 2012

gunung brincang~~~

weee~~ ok aku x sempat nak upload picture kawen lagi... nnt yerkk sume~~ skang aku nak cite pasal gunung berincang kat cameron highlands with my sayang... heee...

 disebabkan  en Adi cyg ni suka mendaki dan dia nak gi gunung berincang ni sebab dah dekat sangat dengan tempat ktorg menginap so aku ikutkan juga la... hihihi.. memule nak mendaki tapi sebab aku x bawak kasut yg sesuai en adi sayang decide naik kete jer...

 pengembaraan bermula dalam pukul 12 lebih.. sementara menunggu kitorang check- in hotel en adi plan gi gunung berinchang dulu... Untuk pergi ke gunung berinchang korang akan melalui ladang teh BOH yang the super duper cantik sangat view dia... macam dalam cite Heart...

sile abaikan minah yg tengah poyo tu yer... hihihi...

jalan nak ke gunung berinchang ni berpusing.. memalui lereng2 bukit yg banyak curam2 dan jalan dia pun x berape nak cantik.. tapi kite orang redah jer... memule kite org sesat sebab salah masuk simpang... jauh jugak la terlepas dengan kene lalu tepi lereng bukit yg banyak curam aku yang mule2 banyak cakap terus senyap... takot... dengan kiri kanan pokok2 hutan lalu sebelah lereng bukit yang curam... tapi ade gak mat-mat saleh yang lalu jalan kereta yang kt org lalu tu... gile berani dorang ni... aku yg naik kete ni pun dah mengelabah takut... dorang relax jer.. hihihi
 
Dan akhirnya ketakutan aku tu hilang bila sampai kepuncak... chejuk~~ dari puncak tu aku boleh tengok view cameron highlands... Cantiknya ciptaan yang Allah cipta..... patutlah en Adi suka panjat gunung... bile tengok view dari puncak selepas berpenat lelah naik dari bawah (walaupun kami penat lelah guna kereta... hihihi ) bila dapat tengok view dari atas satu kepuasan yang sukar nak digambarkan... (yer yer je minah ni)
segala kekusutan kat tempat keje hilang bile tengok dari puncak... x der dengar bunyi kereta yang menderum, moto mat2 rempit.. yang ada hanya bunyi unggas.. burung2... angin... wahhhh~~~ rindu nyer~~
 
Bukti kami sampai kepuncak~~

mase ni tengah sejuk kene angin dari puncak.....

wee~~~

ni kat menara tinjau kot... suke time ni~~

relax je naik puncak pakai selipar... hehehe... ;p

ni time balik... pose cikit.... ;p
 
 
 
 ok la... kite sambung lagi dengan cite lain plak yer... time to go... bubye~~


L.o.v.e
-rin-



 

No comments:

Post a Comment