Tabung

Friday, September 9, 2011

citer raya lagi... hehehe

hai korang~~ macam mane beraya? seronok?hehehe.. pejam celik pejam celik dah 11 hari kite berayakan... kejap jer mase berlalu aku rase skang ni.. macam mane persiapan korang mase nak dekat-dekat raya kawan2?
macam aku mgu last2 raya tu memang dah sibok sangat2 kat umah tu. tungang terbalik gak lah. memandangkan aku je la sorang intan payung pengarang jantung anak dara dalam umah tu. so memang tak menang tangan. mak aku pun tak larat buat keje sorang2. so dia tugas kan aku untuk handle segale ape keje  kat umah. (praktis untuk pas kawen sekali la ni... hehehehe )... dari memasak, buat kuih raya, pasang langsir, cat umah je mak aku x bagi aku sebab hero kat umah ade leh tolong cat kan.. hehehe

macam kuih raya mak aku memang suke kalau buat sendiri, dia lagi puas ati.. lagi pun aku suke bagi orang makan ape yang aku masak dan ape yang aku buat sendiri. puas hati sangat dapat jamu kat orang sebab kite masak ikhlas dari hati kite..eceh2.. hehehe... dan dia x suke kuih moden2 ni... alhamdulillah aku sempat gak wat nak dekat2 raya tu kuih raya....

pastu malam raya aku sambung plak masak untuk lauk makan2 esok nyer plak.. seharian didapur sungguh memenatkan. orang lain leh jalan2 gi jalan taiping or jalan tar malam raya tu tapi aku masih sibok didapur... uhuk..uhuk... tak per la kan.. janji ikhlas kite wat. lagipun tahun ni insyaAllah tahun last aku beraya sebagai anak dara nok... tahun depan insyaAllah kalau bertemu lagi bulan ramadhan & syawal berpuase & beraya sebagai bini orang... weeeee .... best ek? best ke? best la kan... hehhehe.... dan pasti suasana nyer mungkin berbeza dari yang sebelum2 ni... tapi aku selalu terpikir... kalau aku dah kawen nnt sape nak masak kan untuk mak ngan abah nanti.. nak hidang kan untuk family aku nnt... (tetibe touching kan kau rin... *deng)Tserius wey... sebab memang keje aku sume tu...... T_T



- Empunye Blog: cik rin-











No comments:

Post a Comment