Tabung

Thursday, April 28, 2011

SENYUM ITU INDAH......


credit:Pakcik Google


Senyum seindah suria... yang membawa cahya... senyumlah dari hati dunia mu berseri.... senyum umpama titian dalam kehidupan, kau tersenyum ku tersenyum kemesraan menguntum...hehehe..betul ke aku nyanyi ni?? Dah terang2 senyum tu indah tapi ade gak orang yang kedekut nak senyum kat orang lain. Bukannye kene keluar duit cik kak oitt... free of charge. itu pun susah... haisshh..

Tak faham aku ngan orang2 yang susah sangat nak senyum ni. Mahal betul nak bagi senyuman kat orang.kadang2 bile kite senyum kat dia siap jeling naik juling balik kat kite... amboi..sabar jer la..ini macam orang pun ada ka??


credit:Pakcik Google

Tahukah anda bahawa senyum itu juga satu senaman yang boleh membuat muke korang awet muda...Apabila korang senyum otot yang digunakan hanya 17 otot muka sahaja berbanding bila korang masam kelat otot, kerut2 dahi otot yang digunakan adalah sebanyak 43. banyak nye!!


credit:Pakcik Google

Tapi tu la... kalo kite pegi kat kaunter2 pertanyaan, kat mane2 lah.. kalau kite tanya x der nyer nak cakap elok2.. pada hal kite tanya baik2 ni.. dia leh cakap kasar2... kite senyum kat dia.. dia leh wat dek jer.. haisshh.. senyum lah sikit. bukan rugi pun. mungkin penat nak layan karenah pelanggan,tapi jangan la nak babit kan orang yang tak bersalah gak. kor marah orang lain, orang yang tak der kene mengena pun ko nak masam. Padahal orang tu punye lah elok cakap ngan ko.. tak paham aku ngan orang sekarang ni...









credit:Pakcik Google

1 lagi fakta mengatakan dari pakcik google, kanak2 jarang diserang pengakit yang serius macam serangan jantung, strok, darah tinggi. sebab apa? salah 1 sebab nyer dorang ni keje dia gelak jer.. senyum gelak... risiko kene penyakit ni memang rendah la. kalo nak banding ngan orang dewasa.... hehehehe...


so..... mulai sekarang.. mulakan hari anda dengan senyuman.... tata~


-ryn-

4 comments:

  1. saya tau la awak tu suka senyum cik riri oii..hahaha...but gambo kambing 2 comeY =P

    ReplyDelete
  2. kesian binatang tu x bersalah di expose kan..hahahaha

    ReplyDelete
  3. hehehehe,... sbb dia senyum comei.... hehehe...

    ReplyDelete