Tabung

Thursday, April 28, 2011

SENYUM ITU INDAH......


credit:Pakcik Google


Senyum seindah suria... yang membawa cahya... senyumlah dari hati dunia mu berseri.... senyum umpama titian dalam kehidupan, kau tersenyum ku tersenyum kemesraan menguntum...hehehe..betul ke aku nyanyi ni?? Dah terang2 senyum tu indah tapi ade gak orang yang kedekut nak senyum kat orang lain. Bukannye kene keluar duit cik kak oitt... free of charge. itu pun susah... haisshh..

Tak faham aku ngan orang2 yang susah sangat nak senyum ni. Mahal betul nak bagi senyuman kat orang.kadang2 bile kite senyum kat dia siap jeling naik juling balik kat kite... amboi..sabar jer la..ini macam orang pun ada ka??


credit:Pakcik Google

Tahukah anda bahawa senyum itu juga satu senaman yang boleh membuat muke korang awet muda...Apabila korang senyum otot yang digunakan hanya 17 otot muka sahaja berbanding bila korang masam kelat otot, kerut2 dahi otot yang digunakan adalah sebanyak 43. banyak nye!!


credit:Pakcik Google

Tapi tu la... kalo kite pegi kat kaunter2 pertanyaan, kat mane2 lah.. kalau kite tanya x der nyer nak cakap elok2.. pada hal kite tanya baik2 ni.. dia leh cakap kasar2... kite senyum kat dia.. dia leh wat dek jer.. haisshh.. senyum lah sikit. bukan rugi pun. mungkin penat nak layan karenah pelanggan,tapi jangan la nak babit kan orang yang tak bersalah gak. kor marah orang lain, orang yang tak der kene mengena pun ko nak masam. Padahal orang tu punye lah elok cakap ngan ko.. tak paham aku ngan orang sekarang ni...









credit:Pakcik Google

1 lagi fakta mengatakan dari pakcik google, kanak2 jarang diserang pengakit yang serius macam serangan jantung, strok, darah tinggi. sebab apa? salah 1 sebab nyer dorang ni keje dia gelak jer.. senyum gelak... risiko kene penyakit ni memang rendah la. kalo nak banding ngan orang dewasa.... hehehehe...


so..... mulai sekarang.. mulakan hari anda dengan senyuman.... tata~


-ryn-

Monday, April 25, 2011

Kempen minum air masak!!





sapa tak suke minum air masak angkat tangan... ruginyer lah.hehehe.. Nape ramai orang tak suke minum air masak ek??. ermm... mungkin dorang tak suke sebab air masak tak der rasa, tak der warne tak menarik nak minum atau apa2 lagi la. Atau pun maybe dorang minum tapi tak menjadikan air masak tu sebagai minuman utama la kot. Meh aku nak cite pasal air masak.korang tau tak minum air masak ni banyak kebaikan selain mengekalkan kesihatan dan awet muda dengan cara yang paling murah. tak payah nak pegi gym ke spa bagai.hehehe... tak caye lagi??

1.Melancarkan sistem pencernaan

bagi korang2 yang ada masalah tentang pencernaan, ini lah jawapan nya.selain dari banyak makan buah-buahan, minum air masak pun salah 1 cara untuk melancarkan pencernaan korang. selain membersihkan buah pinggang.

2.kecantikan

untuk kulit yang lebih cantik mesti bermula dari dalam. nak kulit yang halus mulus? air masak lah jawapannya..hehehe.. muka korang akan jadi segar dan lembab. kedutan pun kurang sebab muka korang tak kering.








3. badan segar

Bila korang amalkan minum air masak badan korang akan segar. sekaligus mengawal suhu badan korang. lagi2 dengan cuaca yang tak menentu sekarang ni, kejap2 panas pastu hujan. air masak boleh mengawal suhu badan korang dan boleh mengelak dari kene demam. kan dah jimat duit korang dari gi jumpa doktor..hehehehe.. duit tu leh la korang gunakan kearah yang lain pula.. kan..kan..kan..

4. kurus badan

salah satu cara diet yang berkesan,kuruskan badan dengan minum air masak. caranya minum air masak sebelum makan, lepas tu korang akan rasa kenyang sebab korang dah minum air sebelum tu.


banyak lagi sebenarnya kebaikan air masak ni.. so jom kite kempen ramai2 sume supaya minum air masak. sepatutnya kene kempen dari budak2 lagi. Ajar anak2 minum air masak dari kecik. Jangan galakkan minum air bergas.tak elok untuk perut.okey.. penah dah.. nanti kite sambung lagi ek.. tata~~

-ryn-

Kebaikan Vaseline petroleum jelly


Hai semua!!!... dah lame x update entry kan..hehehe... okey, hari ini aku nak bagi tips sikit. ada tak siapa2 yang pernah dengar tentang Vaseline petroleum jelly? Dulu aku tak tau sangat pasal produk ni.Pernahlah tengok member klas aku pakai, tapi aku tak amek kesah sangat.Sampailah suatu hari aku terjumpa kat blog sis ni. sorry aku tak ingat... dia cite la kebaikan vaseline ni.Ape lagi lepas abis kerja aku pun cepat2 pegi kedai caik bende alah tu.

Sesape yang ada jerawat kat muka leh la try sapu kat muke atau kat jerawat tu waktu nak malam sebelum tdo. InsyaAllah jerawat korang akan kecut esok nyer.aku dah try dan memang menjadi.. Alhamdulillah.. dan lepas tu kulit korang akan licin dan glowing u... huhuhu...
harga pun murah tak mahal cuma RM 4.50 jer. kulit korang akan kurang berminyak dan jerawat pun tak der.hehehe... tu yang aku suka tu...

okey kalau aku ada tips2 yang terbaru akan aku share kan dekat korang semua...
tata~~


-ryn-